ISI minden szavat igaznak tartom es magam is igy elek.
Munkamban is minden nap szukseg van a folyamatos megujulasra.
Es a nyitottsag, masikkal szembeni figyelmesseg, odafigyeles, rafigyeles nagyon fontos.
Reszemrol meg a latin tanc...
Illetve a fizikai aktivitas az elet MINDEN teruleten...
:wink:
Hatvan felett meg pláne! :) 

Egy fizikai határait állandóan feszegető klubtársunktól idéznék:
"Választhatunk, vagy fizikailag aktív életet élünk vagy gyorsan leépülünk".

Gondolom nem árulok el titkot azzal,  hogy szellemileg sem árt karban tartani magunkat. Napi 10 perc kézírással kiváltható a Cavinton, a Gingko biloba és társai. Arról már nem is szólva, hogy mennyivel olcsóbb és élvezetesebb.  :)
 
Kedves Sym,

erről a napi 10 perc kézírásról mondanál valamivel többet? Sosem hallottam még róla, pedig érdekelnek az alternatív "gyógymódok". :)
Mindegy, hogy mit írunk? Saját gondolatoknak kell lenni, vagy ha más nincs, másolhatunk is? Vagy az a legjobb, ha kiírjuk magunkból az épp aktuális lelkiállapítunkat? (Ez így olyan "kettő az egyben" is lehet :D )

Köszi!

Lidi
Kedves Sym !

Csatlakozom Lidi-hez a kéréssel - kérdésekkel. .
Engem is érdekelne.
Mindenképpen kézírás ?

Üdv. Ili
Lidi67 írta: Kedves Sym,

erről a napi 10 perc kézírásról mondanál valamivel többet? Sosem hallottam még róla, pedig érdekelnek az alternatív "gyógymódok". :)
Mindegy, hogy mit írunk? Saját gondolatoknak kell lenni, vagy ha más nincs, másolhatunk is? Vagy az a legjobb, ha kiírjuk magunkból az épp aktuális lelkiállapítunkat? (Ez így olyan "kettő az egyben" is lehet :D )

Köszi!

Lidi


Itt tudok valaszolni... 1Ilonanak is....
:)
Szoval igen. Mindenfelekeppen keziras.
Ez egy NLP technika.
Belso iras.
A legjobb reggel.
Irj folyamatosan tele egy oldalnyi szoveget azzal, ami eppen az eszedbe jut.
Barmit, barmirol.
Elsore legalabb 6 percig..., egy A5 os oldalt irj tele.
De ne fogd vissza magad. Ha tovabb is van ingerenciad, irhatsz 10 percig egy A4es oldalt tele..., v akar fel oran at 3 lapot...
Ahogy, amit es ameddig jol esik....
Tobbet errol: nlp.hu szucs tibor
Nagy "szofoso"..., plane veve, h ffiember...
:)
Tovabbi sikereket...
:)
Agi
Kedves Ági köszönöm, megint tanultam valami újat.
Csak az a "NLP mester" titulus... hogy is mondjam... :?
 
Kedves Lidi és Ilona!

A kézírás egy összetett mentális és mozgás folyamat, amikor is számos idegpálya és három agyi terület aktív. Javítja a finommotoros mozgás mellett a beszédkészséget, a memóriát és még sorolhatnám. De egyszerűbb ha megadok egy linket, ahol ezt elolvashatjátok:
http://www.origo.hu/tudomany/20140915-- ... ziras.html

Kedves Lidi igen, a kézírás alkalmas arra is, hogy kiengedjük a gőzt. Feltétlenül vidám dolgokról írjál, meglátod a hangulatod is egyből jobb lesz. :D  
Egy agykontrollostól hallottam, hogy több hónapon keresztül, pozitív állítások leírásával kigyógyult a rákból.
Szöveget ne másoljál, saját kútfőből kell írni!  

Ha valaki a kreativitását akarja fejleszteni, rajzoljon először jobb (ha jobb kezes) kézzel fekvő nyolcasokat  (legalább egy percig)  A4-es méretű fekvő papírra, aztán bal kézzel utána pedig minkét kézzel egyszerre. Összekapcsolja a két agyféltekét.
Próbáljátok ki, szuper jó gyakorlat pl. egy unalmas értekezlet alatt is! Hetente 1x2x érdemes rajzolni nyolcasokat a kézírás helyett.

Kedves Ilona, ugye már nem kérdés a kérdés? :)  Mindenképpen kézírás.

Szívesen:
Sym 
A hozzászóláshoz csatolt képeket csak a regisztrált tagok láthatják.
Kedves Sym és Ági !

Köszönöm !


Már nem kérdés a kérdés :roll:

Tetszik :)

Ilona
Sym108 írta: Kedves Ági köszönöm, megint tanultam valami újat.
Csak az a "NLP mester" titulus... hogy is mondjam... :?
 
Kedves Lidi és Ilona!

A kézírás egy összetett mentális és mozgás folyamat, amikor is számos idegpálya és három agyi terület aktív. Javítja a finommotoros mozgás mellett a beszédkészséget, a memóriát és még sorolhatnám. De egyszerűbb ha megadok egy linket, ahol ezt elolvashatjátok:
http://www.origo.hu/tudomany/20140915-- ... ziras.html

Kedves Lidi igen, a kézírás alkalmas arra is, hogy kiengedjük a gőzt. Feltétlenül vidám dolgokról írjál, meglátod a hangulatod is egyből jobb lesz. :D  
Egy agykontrollostól hallottam, hogy több hónapon keresztül, pozitív állítások leírásával kigyógyult a rákból.
Szöveget ne másoljál, saját kútfőből kell írni!  

Ha valaki a kreativitását akarja fejleszteni, rajzoljon először jobb (ha jobb kezes) kézzel fekvő nyolcasokat  (legalább egy percig)  A4-es méretű fekvő papírra, aztán bal kézzel utána pedig minkét kézzel egyszerre. Összekapcsolja a két agyféltekét.
Próbáljátok ki, szuper jó gyakorlat pl. egy unalmas értekezlet alatt is! Hetente 1x2x érdemes rajzolni nyolcasokat a kézírás helyett.

Kedves Ilona, ugye már nem kérdés a kérdés? :)  Mindenképpen kézírás.

Szívesen:
Sym 


:)
Kedves Ági, kedves Sym,

köszönöm a válaszokat! (Kissé le vagyok lassulva... :lol: )

Lenti linken egy "agyfélteke-teszt" található. Régebben csak jobbra láttam forogni (erősen racionális, bal-agyféltekés beállítottságú vagyok). Ki akartam próbálni az agyfélteke-összehangolást a fekvő nyolcasokkal, mert szerintem ezzel a gyakorlattal nagyon jól tesztelhető lenne az eredmény... de a kis balesetem miatt (mivel most a bal kezemet használom inkább) arra forog szegény balerina, amerre akarom. :wink:

Ha valaki kipróbálná, örömmel venném, ha megosztaná a tapasztalatait.

Üdv! Lidi

http://www.elmetukre.hu/agyfeltekes-teszt/
Kedves hozzászólók! 
 A két agyfélteke harmonizáció témához kapcsolódva: Pár hete elvégeztem egy bal agyféltekés rajztanfolyam első fázisát Huszár Tonchinál ami 4 napon át tartott.
 Eőadása szerint rengeteg információ van a jobb agyféltekénkben elraktározva.
Napi használatban csak a sematikusan rögzült, felszínes információkat vesszük igénybe.
Erre azért van szükség mert egy átlagos, mindennapunkat érintő döntéshelyzetben gátolna ha részletesen elemeznénk az érzékelt információt.
Példa: Valaki oldalról, váratlanul a periférikus látásunkba belógatna egy töltött zoknit, vagy egy kötéldarabkát. Nagy valószínűséggel megijednénk, talán még ugranánk is egy nagyot. Arra gondolnánk, hogy egy kígyó, vagy valami hasonló akármi.
Amennyiben az agyunk elkezdené részletgazdagon elemezgetni, hogy ez vajon mi lehet, kígyó? És ha kígyó, akkor mérges kígyó vagy nem mérges kígyó, vagy csak egy hernyó? Jaaaa, ez csak egy töltött zokni vagymi!? Mire a végére érnénk az elemzésnek és ha arra a következtetésre jutnánk, hogy ez egy bazi nagy anakonda, már nem is élnénk mert lazán lenyelt volna a dög.
 Ezért az agyunk egy sémát raktározott el. Jobb ha ugrunk oszt majd kielemezzük tisztes távolból vagy ha lesz időnk rá. Mindennapjainkat ilyen sémákkal éljük. Gyakran rossz sémákkal. Ezért rajzolunk pálcika embereket vagy luknak egy orrlukat. Az orrluk az legyen luk!  Ilyen rossz séma pl. az előítéletesség is.
 Amennyiben mozgósítjuk a jobb agyféltekénkben a részletgazdagságot és összekapcsoljuk a ballal, illetve ezt megfelelően tudjuk használni, rengeteg elfekvő tudásanyag válhat aktívvá.

 Első lépésként lerajzoltuk magunkat tükörből.
 Ezután mi nem fektetett nyolcast, hanem egy kicsit cifrább „vizeynyócas” mintát rajzoltunk. Ezt ismételtük, gyakoroltuk.
Utána rajzgyakorlatokat végeztünk. Szemet, szájat, orrot, fület, hajtechnikát. Minden rajzon érezhető volt a fejlődés.
 A negyedik napot jutalmul Angelina Jolieval tölthettem.  Egy fotórol nagyítottam fel A3-ra.
Egyre jobban érzékelem a hibákat és , hogy miken kell változtatnom a saját stílusom kialakítása érdekében. Pl. világosabb tónusú árnyékolás, több fényt adni az arcnak radírozással stb. 
  Még négy nap rajzolás és jöhet az élő modell.  :) 

 https://www.youtube.com/watch?v=Tgepe1rHclU
 
A hozzászóláshoz csatolt képeket csak a regisztrált tagok láthatják.
Maha, én is végigcsináltam, és hihetetlenül élveztem :)
Kedves Maha,

köszi a beszámolót! Azokat a vizesnyolcasokat én is megtanulom rajzolni! :)
Én kb. 8 évvel ezelőtt hallottam a jobb agyféltekés rajztanfolyamról, egyből meg is tetszett. De a meghirdetett tanfolyamokra sosem tudtam elmenni: vagy éppen nyaralni voltam, vagy nem tudtam volna szabadságot kivenni. Pár ilyen eset után levontam a következtetést: nekem ehhez még nem jött el az idő. Azután másfelé vette az irányt az érdeklődésem. Pedig jó dolog, főleg, mivel az én rajztehetségem megragadt a pálcikaember szintjén. :lol: (Mondjuk kockát virtuóz módon tudod rajzolni, azt nagyon begyakoroltatták velünk általános iskolában. Lehet, hogy ezért vagyok néha annyira kocka? :oops: )

Üdv! Lidi
 Lidi, Hála Rubiknak a kocka többek között színes és szórakoztató.  Nincs semmi baj a kockasággal!  :)

Kata, csak nem a Brad Pittet rajzoltad le? :)  
Nem.. egy női portrét,meg a saját kezemet, aztán egy apókát. :)

Csak feltenni nem tudom ide. Mindenesetre érdemes lenne ezt kipróbálni másnak is, tényleg meglepő a végeredmény 3 nap után.
A hozzászólások kihagyásával csak a címhez.

Egy ember életében a legfontosabb dolog az egészség kell, hogy legyen.
Ehhez az egészséges életmód elengedhetetlen.

Kritikán aluli úgy általában a magyar lakosság hozzáállása a testmozgáshoz.
Már az iskolásoknál megfigyelhető.
Ha nem figyel a tanár, lazsálnak.

Ahogy múlnak az évek a helyzet egyre rosszabbodik.
Mindenki maga tudja mit tesz meg az egészségéért.
Én naponta sportolok, konditerem ( sokáig tartók is nyitva vannak és minden akarat kérdése) és hetente legalább 1x túrázom, futok. Itthon is vannak edzőgépek és kisebb eszközök, például súlyzók.
Az ember kötelessége is,hogy a fizikai állapotát jól karban tartsa( akik betegek ,azt hagyjuk).

Sok mindent lehet tenni még. Napi 1/2 óra séta, kocogás, biciklizés, úszás.
Végeláthatatlan.
Hozzáállás kérdése minden...
cron