Bűntelen nassolás

Bűntelen nassolás

1 | 411 Hívások

Bűntelen nassolás: alacsony kalóriatartalmú, egészséges ételek

Valójában, ha rendszeresen és egészségesen táplálkoznánk, nem lenne szükség a nassolásra, mert nem éheznénk meg az étkezések között. De mit jelent ez a rendszeres és egészséges táplálkozás?

 

Reggelit, ebédet és vacsorát, délelőtt tízórait, délután uzsonnát. A három főétkezés mindegyike tartalmazzon fehérjét, szénhidrátot és zsiradékot, ezeket legegészségesebb formában, emellett párolt zöldségeket és zöld leveles salátákat. A tízórai lehetőleg gyümölcs legyen, az uzsonna joghurt vagy müzli, avagy mindkettő.

A nassolás szó a német naschen igéből származik, jelentése nyalakodás, torkoskodás, azaz kedvtelésből enni.

 

Rendszerint a szervezet vércukorszint ingadozását jelzi, ami akkor fordul elő, illetve akkor állandósul, ha naponta magas szénhidrát tartalmú élelmiszereket fogyasztunk. Például csokit, cukrot, süteményeket, chipseket vagy magas cukortartalmú ételeket. Ki ne szeretné ezeket az édes perceket, amikor egy dobostorta vagy egy almás rétes elfogyasztása felér egy édes álommal?

 

Ha egynél meg tudunk állni, nincs semmi baj. Akit azonban magával ragad a szenvedély, annak érdemes egészsége megőrzése érdekében átállni a nassolás szelídebb változataira.

 

Vannak ugyanis olyan falatok, édességek, amelyek nem dobják meg drasztikusan a vércukor szintet, nem ragasztanak felesleges kilókat a csípőre, mégis kielégítik a nassolás iránti bűnös vágyakat.

 

A bűntelen nassolás kategóriájába olyan egészséges táplálékok vannak, mint:

·      a joghurt és a kefir,

·      rágcsálni való zöldségek,

·      gyümölcsök,

·      magvak és gabonafélék.

 

Csoki helyett müzlit enni, keksz helyett citromos répát rágcsálni, chips helyett pattogatott kukoricát falatozni pusztán tudatosság kérdése. Az ember bármit képes megszokni, ha elég sokáig csinálja, ezért új, jó szokásokat felvenni egészséges dolog.

 

Persze egyéb lehetőségek is vannak. Lehet például a régi kedvenc süteményünket egészséges alapanyagokból elkészíteni, búzaliszt helyett köles- vagy kókuszlisztet használni, cukor helyett nyírfa cukorral vagy sztíviával édesíteni. Alacsonyabb kalóriával érhető így el ugyanolyan magas élvezet, mint korábban, és sem a nassolásról, sem a kedvenc süteményről vagy ételről nem kell lemondani. Dupla haszon, mert ami egészségesebb, az nem is hizlal annyira, ez a tapasztalat.

 

Persze a keksz és chipsgyártó cégek mindent elkövetnek, hogy vásárlóik hozzászokjanak az általuk kreált mű ízekhez, ezért a váltásnak meg vannak a korlátai. Még sokáig hiányozhatnak azok az élvezetek, amelyeket akkor éltünk át, amikor beleharaptunk egy csokis nápolyi szeletbe, vagy kibontottunk egy chipses zacskót. Ha ezt rendszerint társaságban tettünk, a közösségi élmény is hozzátartozott.

Helyette azonban kinyílik a valódi, élő élelmiszerek élvezetének lehetősége.

 

Egy banán, vagy egy alma mindig lehet kéznél, ha nasira vágyunk.

Rágcsálhatunk gyömbért vagy gesztenyét is.

A pattogatott kukorica szintén finom rágcsálnivaló, nem csak         moziban.

Egy müzli szelet, egy marék kesudió vagy mogyoró szintén oldja a feszültséget és kielégítő íz élményt ad.

 

Ha vendégek jönnek, keksz helyett készítsünk citromba mártott zöldségeket Juliennre vágva, adjunk hozzá sajtkockákat, diót, szőlőt, ha szezonja van.

 

Ahogy a régi kedvenceket, úgy az újakat is meg fogjuk szeretni, és közben leolvadnak a felesleges kilók is, ráadásul megnyílik egy új, egészségesebb élet lehetősége. Próba, szerencse.

 

 

 

Fotó: Adobe_Stock / Amir Kaljakovic

 

Szerkeszt., 04.03.2021

Ehhez a cikkhez jelenleg nem tartozik hozzászólás.