A siker tervezhető – avagy Újévi fogadalmak helyett

A siker tervezhető – avagy Újévi fogadalmak helyett

1 | 554 Hívások

A siker tervezhető – avagy Újévi fogadalmak helyett

 

Amikor közeleg az év vége, önkéntelenül is számot vetünk magunkban, visszatekintünk az elmúlt időszakra. A legtöbb embernek ilyenkor rögtön az jut eszébe, hogy mit nem hozott az elmúlt év, hogy mi nem sikerült, és hány újévi fogadalmat nem tartottunk be.

 

Hajlamosak vagyunk haragudni magunkra, vagy rosszabb esetben az egész világra, amiért nem éppen eredményes évet zárunk. Irigykedünk a jól menő céget vezető szomszédra, vagy a tehetős rokonra, esetleg a karcsú barátnőnkre. Miután jól kiirigykedtük magunkat, elkeseredünk, hogy miért vagyunk ilyen szerencsétlenek, ne adj’ Isten lúzerek, és hogy lehet az, hogy másnak bejön az élet, nekünk meg nem.

 

Eljön a szilveszter éjjel, megérkezik az éjfél és mi újra megfogadunk egy csomó mindent, melyről már akkor tudjuk, hogy a felét sem fogjuk betartani. Mi hát a megoldás? Mit tegyünk, hogy a következő év vége ne csalódottságot, hanem büszkeséget hozzon? Van néhány jó tanácsunk, amivel segíthetünk elérni Önnek, hogy tényleg eredményekben gazdag legyen az újév:

 

  • Döntsük el, hogy mit is szeretnénk igazán és írjuk le. Az írott szónak ereje van.
  • A kívánságainkat minősítsük át célokká, vagyis konkretizáljunk. Ha például le akarunk fogyni, írjuk le, hogy hány kilót.
  • Kell egy ütemterv. Hozzuk összhangba a céljainkat a ráfordítandó idő intervallummal. Tehát: „le akarok fogyni tíz kilót három hónap alatt”.
  • Gyűjtsünk információt: ma már ez talán a legkönnyebb, hiszen az interneten minden szükséges dolognak utánanézhetünk.
  • Tervezzünk: írjuk össze, hogy mi mindent kell tennünk ahhoz, hogy a célunkat elérjük, és osszuk el a teendőinket a megadott időn belül. Például: a fogyókúrám része kell, hogy legyen a mozgás, ezért hetente háromszor biciklizni fogok egy órát.
  • Avassunk be valakit a terveinkbe, akivel megbeszélhetjük, hogy mire készülünk; elmesélhetjük a felmerülő kétségeinket vagy elújságolhatjuk legfrissebb eredményeinket. Lehet ez a valaki egy családtag vagy barát, de lehet egy nagyon jó ismerős is. Sokkal könnyebb bármit csinálni úgy, hogy van valaki, akivel megoszthatjuk élményeinket.
  • Keressünk szakembert, mentort, vagy példaképet. Ha elakadásaink vannak és nem tudjuk, hogyan tovább, keressünk egy olyan embert, akinek már sikerült elérni ugyanezt vagy hasonló eredményt. Ha mód van rá, kérjünk tőle tanácsot, akár ismeretlenül is megkereshetjük írásban. Ha nincs rá mód, olvassunk el róla mindent, amit találunk. Minél többet tudunk róla, annál nagyobb eséllyel léphetünk a nyomdokaiba és érhetjük el hasonló célunkat.
  • Jutalmazzuk meg önmagunkat: ünnepeljük meg a részeredményeinket. Sikerült az első 4 kilótól megszabadulni? Hurrá, megérdemlünk egy új felsőt! Lement a fele a kitűzött mennyiségnek? Jöhet az a táska, amit már régen kinéztünk magunknak.
  • Még egy nagyon fontos tanács: akárhányszor is vallunk kudarcot, soha, de soha ne adjuk fel! Jusson eszünkbe Edison példája, aki több mint 3000-szer próbálkozott, mire felgyulladt az izzó. Ő mindezt nem tartotta kudarcnak, hiszen csak kizárt egy csomó rossz variációt. Lebegjen hát a szemünk előtt, hogy a rossz tapasztalat is tapasztalat és azért történik, hogy mi tanuljunk belőle.

 

E néhány gondolattal gazdagodva próbáljuk meg módosítani Újévi fogadalmainkat és mostantól nevezzük ki az év első napját az új célok kitűzésének napjává.

 

 

Fotó: adobe.stock/lpertseva

 

 

 

 

 

Szerkeszt., 26.12.2019

Ehhez a cikkhez jelenleg nem tartozik hozzászólás.