Az erős immunrendszer öt védőbástyája

Az erős immunrendszer öt védőbástyája

3 | 215 Hívások

Az erős immunrendszer öt védőbástyája

Miért fontos az erős immunrendszer? Hogy betegségektől mentes, harmonikus, alkotó életet tudjunk élni, legyen bár ez az alkotás egy tepsi sütemény, egy méhészet felépítése, vagy a család történetének a megírása.

Szerencsére az immunrendszerünk úgy lett megteremtve, hogy alapból képes a kórokozókkal szemben megvédeni magát. Ehhez azonban megfelelő módon kell bánnunk a testünkkel, lelkünkkel, tehát az egészségünkkel. Mégis hogyan vegyük rá magunkat, hogy megőrizzük a vitalitásunkat, hogyan támogassuk immunrendszerünket, hogy a legjobb munkát végezze érdekünkben, akár pandémia idején is?

A válasz egyszerű, de az életmódunkba való beépítése nehezebb annak az öt védőbástyának, amelyek megvédik az erős immunrendszert

 

Stressz

 

Az immunrendszer legnagyobb ellensége a stressz ártalom, ezt ma már nem kell bizonygatni. Tudósok generációi kutatták, hogyan hat a stressz az immunrendszer védekező képességére. A válasz egyöntetű volt. Amikor stresszhatás éri az ember szervezetét, az immunrendszer kikapcsol, így a védekezőképességünk szünetel. Ezeket az időszakokat rendszerint kihasználják a kórokozók, gombák, vírusok, bacilusok és behatolnak a szervezetbe. Minél hosszabb ideig tart a stresszhelyzet, annál több idő marad a kórokozók bejutására és elszaporodására. Ekkor kezdődnek a betegségek. Mikor véget ér a stressz ártalom, akkor kezd magához térni és védekezni az immunrendszer, aminek következményei ismertek. Jobb ezért tudatosan kerülni a stresszt és minél harmonikusabb életet kialakítani, a lehető legkevesebb konfliktussal.

 

Táplálkozás

 

Nem kevésbé fontos az egészséges táplálkozás. Ez alatt nem azt értjük, hogy mindig azt kell enni, amit szeretünk, mert ez gyakran vezet hiánybetegségekhez. Azt értjük alatta, hogy meg kell ismernünk és szeretnünk olyan egészséges ételeket, élelmiszereket, amelyek erősítik az immunrendszert, segítik hatékony működését. A zsírban sült gyorséttermi ételeket jó elkerülni, helyette sok élő élelmiszerrel kell megtölteni tányérjainkat, de legyen köztük fehérje, szénhidrát és zsiradék párolt vagy nyers zöldségekkel. Emellett sok gyümölcs, minimum naponta egy alma, de ennél sokkal többre van szükségünk, különösen télen és tavasszal, amikor a hideg plusz energiákat igényel és a tápanyag raktáraink kifogyóban vannak.

 

Alvás, pihenés

 

A pihenés legegyszerűbb módja a jó alvás, persze érdemes néha csak úgy lóbálni a lábunkat, mert ezt is szereti az immunrendszer. Legjobb, ha közben kikapcsol az agyunk is, csak átadjuk magunkat a pillanatnak. Hihetetlenül hasznos a szervezet megnyugtatására és az immunrendszer stimulálására, érdemes kipróbálni és rászokni.

 

Mozgás

 

Az ember mozgásra lett teremtve. Nem véletlenül van kezünk, lábunk, koordinált mozgásrendszerünk, amely a legbonyolultabb módozatokat is képes reprodukálni. A mozgás az életet jelenti, annak minden örömével és fáradságával. Ötven felett csak ülni és várni a jó szerencsét veszélyes játék. Az immunrendszer sem szereti a tétlen testet. Izmainkat, inainkat is lássuk el feladatokkal, nehogy berozsdásodjanak!

 

Napfény, levegő

 

A napfény a D-vitamin termelődése miatt fontos, a levegő oxigénnel tölti fel a sejteket, mindkettő nélkülözhetetlen a jó működés miatt. Tartózkodjunk a szabadban télen, nyáron, amennyit csak lehetséges.

Tudta, hogy az immunrendszer a párválasztásra is hatással van?  Az ember idegrendszere szaglás útján következtet a társa genetikai állapotára. Hogy ez pozitív információt továbbítson rólunk, az rajtunk is múlik.

 

 

Foto: © Mariusz Blach/fotolia.de   

Szerkeszt., 18.02.2021

Ehhez a cikkhez jelenleg nem tartozik hozzászólás.