Karantén-edzés

Karantén-edzés

0 | 278 Hívások

Karantén-edzés – hozzuk ki magunkból a legtöbbet koronavírus idején is!

A testmozgásra mindenkinek, minden életszakaszban szüksége van. Akár fiatal, akár érettebb korban is legyünk, különösen a tavaszi friss levegő hatására érthető, hogy szeretnénk is mozogni, formába hozni magunkat. A megfelelő minőségű és mennyiségű edzés vagy testmozgás ráadásul nemcsak azért kiemelkedően fontos, hogy csinosak és vonzóak legyünk egy esetleges új társ számára, hanem azért is, mert a testi-lelki-szellemi egészségünk megőrzése és fenntartása optimális mértékben csak így képzelhető el.

Lássuk tehát, mit tehetünk annak érdekében, hogy a koronavírus idején se kelljen lemondanunk a nélkülözhetetlen testedzésről!

 

Használjuk fel kreatívan a környezetünkben lévő eszközöket! 

Az edzésnek, testmozgásnak nem kell feltétlenül egy méregdrága elfoglaltságnak lennie. Nemcsak a konditermek léteznek, bár azok most egyébként sem tűnnek túl biztonságosnak járványügyi szempontból. Nem kell feltétlenül drága virtuális edzésprogramokon sem részt venni ahhoz, hogy kicsit formába lendüljünk! Ne szégyelljük használni a seprűnyelet vagy egy üveg bort sem akár - például súlyzózáshoz –, hiszen ezek ingyenes és praktikus áthidaló megoldások lehetnek a nehéz időkben is! Nyugodtan legyünk kreatívak, hiszen tulajdonképpen senki sem lát, ha azt szeretnénk! A végeredmény, az egészséges test, vonzó alak, a magabiztos, kiegyensúlyozott lélek pedig mindenért kárpótol.

 

Keressünk társaságot! 

A testmozgás sokaknak akkor jelent igazi örömöt és kikapcsolódást, ha társaságban végezhetik. Az önkéntes karanténban úgy érezhetjük, erre nincsen lehetőségünk, így többnyire el is vész a motiváció. Ha közösségre vágyunk, nyugodtan kereshetünk társaságot magunknak az internet segítségével. Akár már meglévő barátainkat, barátnőinket, korábbi edzőtársainkat invitáljuk is meg egy közös virtuális edzésre, akár új barátokra, társakra, társaságra teszünk szert egy internetes közösség által, biztosan jobban el fog telni együtt az edzésre szánt idő. Edzés után pedig együtt pihenhetjük ki a kellemes fizikai fáradtságot.

 

A jóga és a meditáció a lelkünknek is segít! 

Sokaknak jelenthet szorongató érzést a bezártság, különösen akkor, ha az esetlegesen magánnyal, a családtól, rokonoktól való elszakítottsággal is párosul. Az internetes társkeresésben rejlő kiváló magány-elűző lehetőségek mellett erre a problémára is segítséget jelenthet a jóga és a meditáció. Bárki elkezdheti akár a népszerű videómegosztó oldalak segítségével is. Nem feltétlenül egy profi szint elérésére kell törekedni, hanem inkább a feltöltődés, kikapcsolódás legyen a fő mozgatórugó. Később pedig, a járvány elmúltával nyugodtan beiratkozhatunk egy szakemberhez, ha megkedveltük ezt a testet-lelket feltöltő mozgásformát.

Az önkéntes karantén vagy a koronavírus járvány miatt tehát nem kell elhagynunk a mozgást! Aki teheti, nyugodtan kimehet a kertjébe és végezhet kerti munkákat, vagy csak ücsöröghet kedvére. De egy társasházi lakásban is lehet mozogni, ráadásul egyáltalán nem muszáj egyedül sem lennünk hozzá. Fedezzük fel a tárgyakat magunk körül, szerezzünk virtuális barátokat és eresszük ki a fáradt gőzt egy jó kis edzés vagy akár jóga formájában! Maradjunk örök fiatalok, hiszen nemcsak a húszéveseké a világ!

 

 

Fotó: Adobe-stock/Anurita

Szerkeszt., 16.04.2020

Ehhez a cikkhez jelenleg nem tartozik hozzászólás.