A meditáció jótékony kognitív hatása

A meditáció jótékony kognitív hatása

6 | 605 Hívások

Bizonyára Ön is szeretné minél tovább megőrizni a szellemi frissességét, és ez teljesen rendben is van így. Teljesen természetes dolog az is, hogy minden életkorban, mindannyiunknak szüksége van a megnyugvásra, ellazulásra, elgondolkodásra.

 

A meditációt sokan valamilyen nagyon elvont dolognak tarják, pedig a hétköznapi emberek is szoktak meditálni. Régen az ősemberek, főleg a férfiak, számára abban nyilvánult meg a meditálás, hogy nézték a tüzet, akár órákig. A hölgyek pedig például mostak a patakban. Vagy csak sokat sétáltak a természetben, de a vadászás, vagy a horgászat is egyfajta meditatív tevékenységnek tekinthető. Ősünknek tehát természetes módon adódott lehetősége a meditálásra, amikor is átgondolhatta az élete apróbb-nagyobb eseményeit, felkészülhetett a nagyobb megpróbáltatásokra, mindezek által pedig megnyugodhatott, feltöltődhetett és rengeteg kérdésére választ nyerhetett.

 

Tulajdonképpen az effajta lehetőség a meditációra még nagyon sokáig megmaradt. Hiszen sokan emlékszünk még nagymamáink, vagy akár a szüleink idejére is, akik még sokkal gyakrabban végeztek ilyen jellegű, elsősorban mezőgazdasági tevékenységeket. A tehenek vagy bárányok kihajtása a mezőre például ilyen, de még nagyon sok mást is fel lehetett volna ide sorolni, ha egyedül végezték volna. Ma azonban már a mindennapok rohanásában, a nagyvárosok, irodai munkák világában sokkal nehezebb ilyen, természetes módon előforduló, lehetőséget találni a meditációra.

 

Meditálni pedig nagyon hasznos dolog. Megnyugtat, ellazít, felfrissít, segít levezetni a feszültséget, könnyebbek lesznek tőle a mindennapok. Mi több, a meditáció segít megőrizni a szellemi frissességünket is, így jobban fog menni a gondolkodás, az emlékezés, az új dolgok megtanulása. A meditáció tehát segít, hogy tovább éljünk, illetve tovább maradjunk szellemileg frissek és éberek, azaz tovább el tudjuk magunkat látni önállóan, így később kelljen esetleg csak a mások általi ápolásra, gondozásra szorulni.

 

Megéri tehát a körülményeket mesterségesen is megteremtenünk hozzá. Minden nap szánjunk egy kis időt magunkra, kapcsoljunk ki minden elektromos készüléket, és figyeljünk befelé! Igyekezzünk minél nagyobb csendet, nyugalmat és kényelmet teremteni. Szellőztessünk ki, majd zárjuk be az ablakokat! Üljünk le ott, ahol leginkább szeretünk tartózkodni! Képzeljük el a problémát és a lehetséges megoldásait! Akár beszélgethetünk is magunkkal, átbeszélhetjük, kiválaszthatjuk a következő lépéseket, döntéseket az életünkben. Vallásosak imádkozhatnak is. Sokszor elég lehet csupán elképzelni egy tájat, egy helyet, ahol nagyon szívesen lennénk. Például a tenger lágy hullámzását a napos nyári tengerparton. Vagy erdőket, hegycsúcsokat, esetleg nagymamánk melegséget jelentő kis házikóját. Időzzünk itt el egy kicsit! Nyugodjunk meg, lazítsunk, lélegezzünk mélyeket!  Engedjük, hogy a problémáinkra szinte magától megérezzük a legjobb megoldást.

 

Meditálni nagyon hasznos lehet randevúk, találkozók előtt is. Nem csak a szellemi frissességünket tartja fent, hanem segít átgondolni az érzéseinket, gondolatainkat, elvárásainkat, így nem csak mi magunk érezhetjük magunkat összeszedettebbnek, de a társunk is annak találhat bennünket. Meditáljunk tehát bátran! Próbáljuk ki, nem veszíthetünk vele semmit!

Szerkeszt., 05.10.2017

Ehhez a cikkhez jelenleg nem tartozik hozzászólás.