Így érdemes kezdeni az új évet

Így érdemes kezdeni az új évet

2 | 161 Hívások

Így érdemes kezdeni az új évet

 

Már elhalkultak az ünneplés hangjai, de a vidámság, és a pozitív jövőkép még nem illant el? Akkor ne hagyjuk tovatűnni a varázst, sebtiben kezdjük el megfogalmazni az idei terveinket.

Igen, tudjuk, sokunk száján kicsúszott egy-egy olyan mondat szilveszter estéjén a megrakott sütis tálak felett, mint például, hogy:• jövőre lefogyok 20 kg-ot,• nem eszem többé cukrot,• minden nap edzem egy órát,• kipróbálom a festést az esti tévézés helyett,• többet járok el túrázni.

A nagy önbizalomra aztán még jön egy kis buborékos pezsgő, amire egymást túllicitálva érkeznek a fantasztikusabbnál fantasztikusabb újévi fogadalomtételek az együtt ünneplőktől.

Vajon emlékszünk ezekre a macskajajos január elsejei ébredésünkkor is, vagy inába száll a bátorságunk?

Azok az igazi, belevaló fogadalmak, amelyek velünk együtt lépik át az újév küszöbét, ugyanis nem kérészéletűek. Ahhoz azonban, hogy ez így lehessen, gondos tervezés szükségeltetik.

 

Így lesznek betarthatóak az újévi fogadalmak:

 

1. Vesse le a világmegváltó ötleteit papírra!

Bizony, vegye elő a jó öreg tollat, hogy jobban bevésődjön, mi az aktuális célja az új évre, ami boldogabbá teheti ezt az évét. Ne csak egy mondatban, részletezze, amennyire csak tudja.

 

2. Vizsgálja meg alaposan, hogy a cél mennyire reális

A tervek mind szépek és jók, de vajon a fellegekben jár, vagy tényleg van lehetőség a megvalósításukra? Ha nem megvalósítható, gyártsunk újat!

 

3. Jegyezze fel a megvalósítás menetét

Amennyiben a megfogadott ígéret átment az előbbi szűrőn, fogalmazza meg, hogyan fog a tettek mezejére lépni. Bontsa apró lépésekre, ne akarja rögtön megváltani a világot! A kezdeti példánknál maradva, a testsúlycsökkentést ne úgy kezdje, hogy csak napi három szelet kenyeret eszik némi zöldséggel és kávéval. Le fog fogyni, persze, de olyan gyorsan visszahízik majd, hogy csak na, és a tetejébe még egy csomó betegséget is elkönyvelhet.

Hasonlóan a cigaretta eldobása sem mindenkinek megy egyről a kettőre. Ha morcos ettől, és a családi élete látja a kárát, inkább a fokozatos csökkentés elvéhez tartsa magát!

Bármit is ígért magának, a túl drasztikus lépések szinte sosem vezetnek eredményre, ellenben az új szokások lassú bevezetése igen.

 

4. Egy kis kilengés még nem a világ vége

Szépen halad a fogyókúrája, de egy este lecsúszik egy tábla csoki? Mit tesz? Ha mindent felad egy kis kudarc oltárán, nem lesz boldogabb. Bocsásson meg magának, és folytassa a diétát emelt fővel!

 

5. Avassa be a családját és a barátait

Azt nem javasoljuk, hogy az összes ismerősének elújságolja a friss fogadalmát, mert közülük sokan lehetnek, akik lebeszélik, így például: „De hát nem is vagy kövér Jucus, a férfiak még mindig megfordulnak utánad az utcán. Ugyan, ne fogyj le, így szeretünk.” Olyanokat avasson be, akik tudnak azonosulni az új értékrendjével, és akikhez szükség esetén fordulhat támogatásért, tanácsért.

 

6. Írjon naplót a dolgok menetéről

Nem gyerekes, sőt, elszámoltathatóvá teszi az embert önmaga felé, ha írja a diétáját, a mozgásnaplóját, vagy épp azt, mikor (nem) gyújt rá. Előtte-utána képeket is készíthet. Ráadásul később fantasztikus emlék lehet akár az unokák számára is, és példaképpé válhat mások szemében.

 

7. Jutalmazza meg magát, megérdemli!

Az egyes mérföldkövek elérésekor ajándékozza meg magát valami aprósággal, hogy érezze a súlyát a sikernek. Hát nem nagyszerű érzés?

 

Nagyon Boldog Új Évet, és sikeres terveket kívánunk!

 

 

 

Fotó: adobe_stock/Blue planet studio

 

 

 

 

Szerkeszt., 07.01.2021

Ehhez a cikkhez jelenleg nem tartozik hozzászólás.