5 érv, hogy ne hanyagoljuk el a sportot 50 felett!

5 érv, hogy ne hanyagoljuk el a sportot 50 felett!

2 | 618 Hívások

Az idősebbek közül sokan hajlamosak azt gondolni, hogy a sport, az aktív mozgás fiataloknak való, ők már amúgy sem bírnák azt a sok ugrabugrálást. Ez azonban nem így van, 50 felett is bőven van létjogosultsága a mozgásnak, sőt, kifejezetten ajánlott sportolni, legalábbis ha szeretnénk idősebb korban is fittek és egészségesek maradni.

 

Ki ne vágyna arra, hogy az emberek azt mondják, 10 évet simán letagadhatnak? Mindenki szeretne jól kinézni, egészségesnek, fiatalosnak látszani. A közhiedelemmel ellentétben azonban ez nemcsak a genetikán múlik, hanem azon is, hogyan élünk, mennyit teszünk azért, hogy megőrizzük fittségünket. A sportnak pedig ebben kiemelkedő szerepe van.

 

De más érveink is vannak amellett, hogy érdemes 50 felett is sportolni:

 

Enyhülhetnek a krónikus fájdalmak. Ez azért nem általános érvényű, és ha krónikus panaszaink vannak, érdemes orvossal egyeztetni, mielőtt sportolni kezdünk, hogy mégis milyen mozgásforma lenne számunkra megfelelő. Az úszás például szinte mindig jótékony hatású, és nem is kifejezetten megerőltető, ezért gyakran javasolják.

 

Megismerkedhetünk más emberekkel. Idős korban gyakori probléma a magány. Ha azonban olyan mozgást választunk, amit másokkal együtt csinálhatunk (akár torna, gyógytorna), új emberekkel is ismerkedhetünk, így lesz társaságunk.

 

Jót tesz a szív- és érrendszernek. Időskorban nem ritkák a szívvel, a keringéssel kapcsolatos problémák. A rendszeres mozgás segít abban, hogy a szív, az erek egészségesek maradjanak és megfelelően működjenek.

 

Megelőzi a kognitív hanyatlást. Nem feltétlenül törvényszerű, hogy idősebb korban már nem forog úgy az agyunk, mint fiatalon. A rendszeres sport segít a gondolkodásban, kitisztítja a fejünket, és még a memória javítását is előmozdítja.

 

Könnyebbek lesznek a mindennapok. Ha fittek és sportosak vagyunk, könnyebbé válik a mindennapi feladatok elvégzése, a mozgás, a házimunka, a bevásárlás, vagy éppen az unokák után való szaladgálás. Ha rendszeresen mozgunk, testileg és lelkileg egyaránt fiatalabbak maradhatunk.

Szerkeszt., 07.09.2017

Ehhez a cikkhez jelenleg nem tartozik hozzászólás.