Intervallum böjtölés: fogyás éhezés nélkül

Intervallum böjtölés: fogyás éhezés nélkül

0 | 147 Hívások

Intervallum böjtölés: fogyás éhezés nélkül

 

Újabb őrület kerítette hatalmába a fogyni vágyókat. Az intervallum-böjtölés (Intermittent Fasting) egy egészséges táplálkozáson alapuló fogyókúra, amiben felváltva eszünk és koplalunk. Vallásról itt nincs szó, mindössze magunkban kell hinni ahhoz, hogy véghez tudjuk vinni az elképzelésünket.

 

Az intervallum-böjtölésnek több módja is van, ezek mindegyike számokban van meghatározva. Mindössze két szám figyelembevételével kell megkezdeni ezt a fajta fogyókúrát. Az egyik szám az evés időintervallumát határozza meg, a másik a böjtölését. Módszertől függően a böjtök időszakában csak inni szabad (lehetőleg cukormentes italokat)!

 

Mi ez a marhaság?

 

Cseppet sem marhaság! Ha szeretnénk megérteni az időszakos koplalásnak a lényegét, gondoljunk csak arra, amit az iskolában tanultunk! Ha az ősember életét vesszük alapul, ő sem evett minden nap húst, se meleg ételt. A vadászat vagy sikeres volt, vagy nem. Ennek megfelelően vagy volt ennivaló, vagy nem. Az eredményes vadászatok számának arányát és a zsákmányt nem tudjuk meghatározni, de egy körülbelüli arányt el tudunk képzelni.

 

A mai vadászat megfelelője a munka. A munkáért járó pénz nagy része feldolgozott, adalékanyaggal tömött, csomagolt élelmiszerekre és szénhidrátra megy el, de maga a tényleges “vadászat”, vagyis a mozgás a legtöbb munkahelyen már nem szükségszerű. Ezért van az, hogy mindig újabb és újabb módját keressük a számunkra megfelelő fogyókúrának.

 

A 16:8-as intervallum-böjtölés

 

Ezzel a módszerrel 8 órás időintervallum áll a diétázó rendelkezésére ahhoz, hogy egyen, azután 16 órán át tartó böjt következik. Ne felejtse el, hogy a 16 órában az alvási idő is benne van, ami azt jelenti, hogy bár elsőre soknak tűnik ugyan ez az időszak, egy jókora része alvással fog eltelni!

 

Az 5:2-es intervallum-böjtölés

 

Ennél a módszernél a hét napját két részre bontjuk úgy, hogy két nem egymást követő napot kijelölünk a böjtre. 5 napig az étkezés szokásos (kb. 1500-1800 kalória, alkattól, céloktól függően), míg 2 nap korlátozott mennyiséget étkezünk. Ez a mennyiség 500-600 kalóriát jelent egy nap.

 

Az 1:1-es intervallum-böjtölés (Eat Stop Eat)

 

Egy nap evés, egy nap szünet. Ezt a módszert 12:12-nek is hívják, mert van, aki 12 órában határozza meg az egyik, illetve a másik időintervallumot. Szinte biztos, hogy az ősember nem ebben a formában evett, de ez is egy hatásos módja a zsírégetésnek.

 

A koplalás sokakból ingerültséget válthat ki, de ez csak a megszokás miatt alakul ki. Az emberi szervezet képes alkalmazkodni, de az átálláshoz idő kell, a kaja reklámok pedig erősen megnehezítik a böjtölő dolgát. Ha az intervallum-böjtölés során a böjt időszak után többet eszik a kelleténél, az sajnos nem működik. Nem csak a koplalás alatt kell kontroll alatt tartania az étel utáni vágyát, hanem azokban az órákban is, amikor az evés megengedett.

 

Szükség esetén érdemes inkább szakorvos tanácsát kérni, valamint figyelembe venni azt, hogy a fogyáshoz minden esetben szükség van némi mozgásra is! Karosszékben ülve a felesleges kilók is jól érzik magukat és sajnos eszükben sincs távozni...

 

A böjtölés nem mindenkinek való, de rengetegen esküsznek arra, hogy ezzel a módszerrel már sikerült leadni a felesleges kilókat.

 

 

Fotó: Adobe Stock / JuanCi Studio

Szerkeszt., 26.10.2021

Ehhez a cikkhez jelenleg nem tartozik hozzászólás.