Egészségmegtartás, az öregedés fékezése

Egészségmegtartás, az öregedés fékezése

3 | 199 Hívások

Egészségmegtartás, az öregedés fékezése

 

Az egészség megőrzése minden életkorban fontos, hiszen egyetlen életkorban sem szabad elhanyagolni az egészséges táplálkozás, a megfelelő folyadékfogyasztás, igény szerint a táplálékkiegészítők bevitelének jelentőségét.

Emellett érdemes az életkoruknak és az egészségi állapotunknak megfelelő, rendszeres mozgásformákat is beiktatni a fizikai egészségünk karbantartása érdekében.

Testi egészségünkért tehát ugyanazt tehetjük meg ötven éves kor után, amit a fiatalok is. Célszerű azonban konzultálni a kezelőorvosunkkal, szakorvosainkkal, szakértői tanácsot kérni azzal kapcsolatban, hogy milyen mozgásforma, illetve milyen táplálkozásforma az ideális számunkra, az egészségügyi, fizikai állapotunk figyelembevétele mellett.

Semmiképpen sem szabad túlterhelni, túlhajtani magunkat.

Az viszont mindenképpen elmondható, hogy a mozgás élménye, a szabad levegő és a természet csodája minden életkorban örömöt, jókedvet visz az életbe, illetve rendszeres tevékenységre ad lehetőséget. Érdemes lesz miatta reggel felkelni vagy pedig éjjel lefeküdni. Ez ma már nem is kerül sok pénzbe! Akár az internetes videómegosztókon keresztül is találhatunk rengeteg mozgásprogramot! Előtte pedig ne felejtsünk el tehát konzultálni, nehogy véletlenül olyan programba kezdjünk, amely esetleg nem bír el a szervezetünk!

A fizikai egészség megtartása mellett pedig rendkívül fontos a pszichológiai egészség karbantartása is. A mentális egészség fontosságát sokan elhanyagolják és úgy gondolják, hogy lelki gyógyítóra kizárólag azoknak van szükségük, akik súlyos pszichiátriai betegségben szenvednek. Pedig ez koránt sincs így, hiszen a pszichológusok azt mondják, hogy annyira felborult a világ, hogy ma már sajnos szinte nincs is olyan ember, akinek ne lenne pszichológusra szüksége. Ha tehát megtehetjük, akkor ne szégyelljünk a számunkra túl hétköznapinak tűnő gondjainkkal is szakemberhez fordulni, hiszen akár néhány találkozás is óriási javulást hozhat az általános közérzetünkben!

Ha pedig pszichológusra esetleg nincsen pénzünk, akkor próbáljunk legalább igazán jó barátot, lelki társat, valódi társaságot keresni, aki őszintén meghallgat bennünket. Fontos, hogy olyan társaságot találjunk, akiknek nem vagyunk teher, akik valóban ráérnek! Ezt pedig leginkább a saját korosztályunkban találhatjuk meg! Hiába terheljük a problémáinkkal az aktív fiatalokat, ők valószínűleg mindent megtesznek azért, hogy segítsenek rajtunk, de sajnos az idejük nagyon limitált. Érdemes ezért saját korosztályból választani társat és társaságot is, akik pedig nemcsak az idejüket tudják ránk szánni, hanem valóban át is érzik a problémáinkat. Könnyebb lesz velük sztorizgatni, hiszen akkor éltek, amikor mi, ezért lehet, hogy könnyebben tudnak viszonyulni az életünkhöz.

Keressünk tehát társat és társaságot saját korosztályból, hiszen így könnyebben meg fogjuk érteni egymás élettörténetét, problémáit, aktuális életszakaszának nehézségeit, illetve a közösen felszabadult időnket is hasznos, fontos és értékes tevékenységgel tölthetjük!

Együtt könnyebben találhatunk magunknak tartalmas kikapcsolódást és mozgási lehetőséget, olyasmit, amelyikben mindannyian kedvünket leljük. Ezzel pedig rengeteget tehetünk a fizikai és mentális egészségünk megőrzéséért, az öregedés megfékezéséért.

 

 

Fotó: Adobe_Stock/puhhha

 

 

 

 

Szerkeszt., 03.12.2020

Ehhez a cikkhez jelenleg nem tartozik hozzászólás.